/Mures: Managementul Spitalului Judetean a primit certificarea standardului de calitate

Mures: Managementul Spitalului Judetean a primit certificarea standardului de calitate

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Târgu Mureş a primit, marţi, din partea Organismului de Certificare TUV Rheinland, două certificate ale standardului de calitate, pentru sistemul de management şi pentru Secţia Clinică de Ortopedie şi Traumatologie.
Managerul SCJU Târgu Mureş, dr. Florin Gomotârceanu, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că unitatea medicală continuă certificarea sistemelor de management, obiectivul principal fiind oferirea de servicii medicale la cele mai înalte standarde de calitate pentru pacienţi.


În aceste condiţii, s-a derulat implementarea şi certificarea standardului de calitate în secţiile clinice ale spitalului – Secţia Clinică Ortopedie şi Traumatologie – şi, de asemenea, s-a certificat sistemul de management în conformitate cu standardul SR OHSAS 18001:2008 – Ocupaţional Health and Safety Management Systems.
Dr. Gomotârceanu a precizat că acest standard evaluează politica TUV cu privire la securitatea muncii, gradul de periculozitate al condiţiilor în care se desfăşoară munca angajaţilor şi măsurile luate pentru a evita riscurile sau eventualele accidente de muncă.
Potrivit acestuia, compartimentele certificate sunt dietetică, evidenţă pacienţi, spălătorie, croitorie, bucătărie, cercetare dezvoltare proiecte europene, infecţii nosocomiale, IT, întreţinere, administrativ. În plus, până în prezent s-a reuşit certificarea în conformitate cu standardul de calitate ISO:9001 în Laboratorul de radiologie şi imagistică medicală, în Laboratorul central de analize medicale, la Serviciul Resurse umane şi în Compartimentul administrativ al SCJU Târgu Mureş.
Directorul Organismului de Certificare TUV Rheinland, Borbély Gyözö, a precizat, în aceeaşi conferinţă de presă, că beneficiile certificării sistemelor de management sunt crearea de structuri şi procese eficiente, îmbunătăţirea continuă a organizării interne prin propunerile organismului de certificare, ale personalului medical şi ale pacienţilor, realizând astfel o unificare a tuturor nevoilor, dar şi reducerea costurilor administrative printr-o organizare mai bună şi o evaluare mai atentă a furnizorilor.
În plus, acest gen de certificare implică o creştere a atenţiei acordate pacienţilor, promovarea motivaţiei personalului medical şi reducerea riscurilor de securitate ocupaţională şi îmbunătăţirea răspunsului la situaţii de urgenţă.
Prin certificare se urmăreşte identificarea elementelor SCJU care au impact asupra sănătăţii şi securităţii ocupaţionale, creşterea productivităţii muncii, generarea obiectivelor pentru îmbunătăţire, precum şi programul de management care să le obţină.
De asemenea, se doreşte identificarea riscurilor şi a cerinţelor legale referitoare la sănătatea şi securitatea în muncă, reducerea costurilor privind asigurarea sănătăţii şi securităţii ocupaţionale şi monitorizarea performanţelor sistemului de sănătate şi securitate în muncă.
Conducerea SCJU Târgu Mureş a precizat că scopul implementării de standarde internaţionale este organizarea şi eficientizarea muncii, astfel încât serviciile medicale oferite să fie de cea mai înaltă calitate, raportat atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional.
”Faptul că suntem pe primul loc între spitalele judeţene din ţară ne obligă să facem eforturi susţinute în îmbunătăţirea continuă a serviciilor oferite, dar şi a organizării eficiente a resurselor umane şi materiale”, a precizat dr. Gomotârceanu.
Borbély Gyözö a mai arătat că SCJU Târgu Mureş este singurul spital din ţară care a obţinut certificatul de atestare a standardului de calitate din partea TUV Rheinland.