/Ialomita: Sindicalistii de la Ambulanta, in conflict cu managerul

Ialomita: Sindicalistii de la Ambulanta, in conflict cu managerul

Gheorghe Chiş, preşedintele Federaţiei Naţionale Sindicale ‘Ambulanţa’, a venit, vineri seara, la Slobozia, pentru a media un conflict între ambulanţieri şi managerul Serviciului Judeţean de Ambulanţă (SJA) Ialomiţa, Radu Paros.
Conflictul dintre cele două părţi a pornit în principal de la o decizie a şefului SJA Ialomiţa de a face economie de carburant, prin limitarea consumului, iar dacă în urma analizelor diferenţele nu pot fi justificate, cantitatea lipsă i se va imputa ambulanţierului. Astfel, după o lună de implementare a măsurii, aproape trei sferturi dintre ambulanţieri au primit decizii de impunere, având de plătit zeci de litri de motorină.


Aceştia susţin că nu vor semna angajamentele de plată şi că se vor adresa instanţei de judecată.
Pe parcursul şedinţei sindicale s-a discutat destul de aprins şi despre ‘destructurarea echipajelor’ de pe Ambulanţă de către manager, dar şi despre decizia acestuia ca maşinile personale ale angajaţilor să nu mai poată intra în incinta instituţiei, după ce două ambulanţe s-au ciocnit din cauza spaţiului insuficient de care dispuneau.
Potrivit liderului naţional al sindicaliştilor de la Ambulanţă, această măsură a managerului a fost una ‘pripită’, la care acesta va reveni, probabil, după discuţia purtată, tensiunile creându-se mai mult din cauza abordării diferite a problemelor.
‘Nefiind de specialitate şi necunoscând amănuntele, secretele, forma de lucru în activitatea cu bolnavii, dar şi faptul că îi lipseşte diplomaţia, personalul a răspuns mai greu la modul dumnealui de a lucra. Prezenţa mea aici a fost cu scopul de a media discuţiile, iar dacă sunt probleme mari să le prezint Ministerului Sănătăţii. (…)’, a adăugat Gheorghe Chiş.
Liderul sindicaliştilor susţine că decizia de diminuare a consumului de carburant prin limitarea vitezei cu care ambulanţele se deplasează la solicitări nu este normală şi corectă, ambulanţele având regim de urgenţă.
‘Dacă dânsul din birou stabileşte că deplasarea se face cu 110 km/h, iar eu îţi normez un consum de carburant la viteza asta, iar în rest nu mă interesează plăteşti, e normal ca tu, ambulanţier, să ai o atitudine. Aceste maşini sunt cu o putere a motorului mare, iar în câteva secunde ating 80 de km/h. E normal ca aceste maşini să aibă consum mai mare. La momentul când au fost achiziţionate, în 2008, noi am solicitat Ministerului Sănătăţii un ordin de ministru ca să ne reglementeze consumul, iar două săptămâni nu au putut fi puse în funcţiune pentru că nu aveam un consum dat. În final, s-a procedat ca şi la celelalte maşini achiziţionate prin programele Băncii Mondiale, solicitând RAR Bucureşti să stabilească acest lucru pe ambulanţele din Bucureşti (…), apoi s-a făcut acest consum, consum care s-a comunicat către toate ambulanţele din ţară. (…)’, a mai spus acesta.
Gheorghe Chiş a ţinut să precizeze de asemenea că este în lucru un astfel de ordin al ministrului cu privire la consumul de carburant al Serviciului de Ambulanţă, dorindu-se a fi un ordin comun cu Ministerul de Interne, având în vedere că şi cei de la SMURD au maşini la fel şi au acelaşi regim.
Cu privire la decizia de limitare a consumului de carburant şi de impunere a diferenţei faţă de calculul făcut, Radu Paros, şeful Serviciului Judeţean de Ambulanţă, susţine că aceste impuneri s-au făcut conform calculelor şi inventarelor pe care le au.
(…) Trebuie să respectăm anumite directive care ne sunt trasate şi să vedem într-adevăr care este consumul real al ambulanţelor. Am avut o şedinţă cu sindicatul în care le-am propus un consum mai mic, de un litru la suta de kilometri. Iniţial, toţi au fost de acord, după care… Poate este adevărat ce reclamă unii ambulanţieri, pentru că nu toţi sunt cei care nu se încadrează în consum. (…) Deşi au de plătit unii 25 de litri sau chiar mai mult, nu au semnat angajamente de plată nici pentru trei litri. Din punctul meu de vedere este rea-voinţă. Nu m-au supărat, dar vedeţi dumneavoastră că trebuie să facem şi noi economie, vedeţi că nu sunt bani, asta este situaţia. Ori fiecare litru de motorină în plus înseamnă o viaţă, două, trei salvate. Pentru că dacă ai carburant, te şi deplasezi. Nu am pus biciul pe ei, însă sunt mai ferm. Le-am cerut să exploateze maşinile din dotare în aşa fel încât să ne încadrăm şi noi în consumuri normale. (…) Dar eu cred că maşinile nu sunt exploatate corespunzător’, a declarat Radu Paros.
Managerul de la Ambulanţă susţine că toate aceste nemulţumiri au apărut când s-au început verificările la consumul de carburanţi şi i se pare ‘ciudat’ că într-o lună nu s-a făcut ‘absolut nicio economie’.
‘De fiecare dată, noi consumăm maxim. De aici a plecat analiza. Trebuie ca măcar o dată un şofer să consume şi el mai puţin, cu un litru, cu doi, chiar dacă ne încadrăm în banii alocaţi de Casa de Asigurări de Sănătate. Dacă s-ar fi înţeles propunerea mea, economia ar fi de trei tone lunar. Nu cred că este un conflict, ci o nemulţumire. Acest conflict se va încheia atunci când ministerul va adopta un ordin prin care va stabili consumul exact şi va exista o claritate în luarea deciziilor. Şi atunci nimeni nu va avea ce să comenteze’, a conchis şeful Ambulanţei.
În judeţul Ialomiţa sunt 31 de ambulanţe şi 67 de şoferi, consumul de carburant fiind de aproximativ 110.000 lei lunar.
În timpul discuţiilor, care au durat aproximativ patru ore, ambulanţierii au fost destul de vocali, unii chiar agresivi verbal, având reacţii necontrolate şi faţă de reprezentanţii mass-media care au încercat să ceară acordul liderilor pentru a participa la şedinţă sau pentru a face declaraţii, lidera sindicaliştilor din Ialomiţa, Simona Nicolescu, catalogând jurnaliştii drept ‘nesimţiţi’.