/Cluj: In toate spitalele din judet a inceput procesul de autoevaluare

Cluj: In toate spitalele din judet a inceput procesul de autoevaluare

În toate unităţile sanitare cu paturi din judeţul Cluj a început, marţi, procesul de autoevaluare, care va dura 15 zile şi va sta la baza clasificării spitalelor, în funcţie de criteriile de competenţă pe care le îndeplineşte fiecare dintre ele.
Directorul coordonator al Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Cluj, dr. Dorina Duma, a declarat, marţi, pentru AGERPRES că Ministerul Sănătăţii doreşte această nouă clasificare a unităţilor spitaliceşti cu paturi din România, în funcţie de nivelul de competenţă. DSP Cluj va analiza fiecare unitate sanitară în parte, în vederea unei organizări optime, în concordanţă cu criteriile de clasificare, sau a menţinerii acelor structuri care şi-au dovedit deplina eficienţă şi pot fi integrate în primele categorii.


“Au fost stabilite cinci categorii de spitale, prima dintre ele reprezentând nivelul cel mai ridicat, respectiv spitalul regional, care deserveşte un teritoriu extins, nu doar aria administrativ teritorială a judeţului. Un spital regional va furniza servicii cu cel mai înalt grad de complexitate. În cea de-a doua categorie vor fi integrate spitalele care asigură servicii de înaltă competenţă, în zona administrativ teritorială în care este organizat spitalul, precum şi pentru judeţele limitrofe. Unităţile spitaliceşti din categoria a treia vor deservi judeţul, respectiv municipiul, cu excepţii pentru specialităţile de înaltă competenţă, deja funcţionale. În fine, din categoria a patra vor face parte spitalele din municipiile Turda, Câmpia Turzii, Dej, Huedin şi Gherla. Acestea vor avea cele patru specialităţi de bază – medicină internă, pediatrie, obstetrică-ginecologie şi chirurgie. Spitalele pentru bolnavi cronici şi îngrijiri paleative vor constitui cea de-a cincea categorie”, a precizat directorul DSP Cluj.
Totodată, dr. Dorina Duma a arătat că această clasificare spitalelor în cele cinci categorii se va face în baza unor criterii minime obligatorii, care se referă la structura organizatorică a unităţii sanitare, aprobată prin ordin de ministru, la tipul de servicii furnizate, continuitatea lor şi, bineînţeles, la dotarea cu echipamente şi aparatură medicale pentru investigaţiile de specialitate.
“Nu se face deloc întâmplător noua organizare a unităţilor spitaliceşti. Ea are la bază criteriul finanţării după nivelul de competenţă. Se doreşte, prin urmare, să nu mai fim în situaţia în care un spital cu un nivel de competenţă inferior să fie mai bine finanţat decât unul de nivel superior. Sigur că încadrarea în una sau alta din cele cinci categorii nu se poate face de azi pe mâine, de aceea Ministerul Sănătăţii a dat un răgaz pentru planurile de conformare ale unităţilor spitaliceşti care doresc încadrarea într-o anumită categorie, însă la ora actuală nu îndeplinesc unul-două criterii, sau mai multe”, a precizat directoarea Dorina Duma.
Ea a menţionat că termenul de conformare a spitalelor, care va fi anexat la fişa de autoevaluare, va fi 31 decembrie 2011, urmând ca de la 1 ianuarie 2012, sistemul unităţilor spitaliceşti să funcţioneze după noua clasificare şi cu o finanţare în concordanţă.