/Cabinetele de optica si optometrie – un punct central al sistemului de asistenta si ingrijire a aparatului vizual

Cabinetele de optica si optometrie – un punct central al sistemului de asistenta si ingrijire a aparatului vizual

Specialişti europeni din Anglia, Scoţia, Franţa şi Ungaria s-au întâlnit recent la Braşov cu profesioniştii români din sectorul optic pentru a dezbate aspecte legate de trendurile profesionale din domeniu precum şi de modalităţile optime de satisfacere a nevoilor pacienţilor în cabinetele de optică şi optometrie din România.
În cadrul discuţiilor pe teme ca ‘Trenduri profesionale în optică şi optometrie’ şi ‘Consultul optometric – de la aşteptări la realitate’ grupul de experţi a identificat insuficienta reglementare a profesiilor din sector precum şi informarea lacunară a publicului larg cu privire la activitatea specialităţilor din cabinetele de optică şi optometrie drept principale probleme în crearea unui sistem de asistenţă performant, accesibil tuturor persoanelor care poartă sau au nevoie de ochelari.


‘Stabilirea corectă şi completă a limitelor de competenţă reprezintă o necesitate atunci când dorim să ne asigurăm că vom excela în ceea ce facem şi în serviciile pe care le oferim pacienţilor. Ulterior trasării acestor delimitări şi numai după ce ne-am dovedit capacităţile şi abilităţile profesionale putem să ne concentrăm eforturile în alte direcţii de dezvoltare’, a specificat Elaine Grisdale, expert în bune practici InfOptic.
La discuţiile desfăşurate a participat şi reprezentantul Ministerului Sănătăţii, Vasile Nimară, care a accentuat nevoia creării unor delimitări clare între meseriile din sector, în special între ariile de activitate ale medicului oftalmolog şi ale optometristului.
Acest lucru ar putea să contribuie simţitor la ameliorarea serviciilor furnizate către pacienţii cu probleme oculare, asigurând fluiditatea sistemului de asistenţă şi de îngrijire a aparatului vizual.
‘Când au nevoie de o prescripţie pentru ochelari oamenii nu ştiu de cele mai multe ori cui să se adreseze. Această situaţie trebuie reglementată astfel încât să nu mai existe confuzii la nivelul sectorului nici în ceea ce îi priveşte pe pacienţi, nici în cazul profesioniştilor care activează în domeniu’, a declarat Mircea Tătar-Moisescu, preşedintele Patronatului Optica.