/Timis: Niciun ofertant pentru parcarile subterane ale Timisoarei; licitatia amanata pe 29 iunie

Timis: Niciun ofertant pentru parcarile subterane ale Timisoarei; licitatia amanata pe 29 iunie

Nicio firmă nu s-a prezentat miercuri la licitaţia în urma căreia ar fi trebuit să se stabilească constructorul a trei parcări ultracentrale în Timişoara, următorul termen fiind stabilit pe 29 iunie.
Până la acea dată, aleşii locali vor aduce modificări caietului de sarcini, care nu pare deloc atractiv pentru investitori, în forma actuală.
La precedenta şedinţă de licitaţie, Administraţia Domeniului Public Timişoara s-a confruntat cu aceeaşi situaţie, deşi municipalitatea miza pe faptul că o companie americană va investi 30 de milioane de euro pentru realizarea unui astfel de obiectiv.


Potrivit directorului ADP Timişoara, Liviu Barbu, ipotetic ar fi existat doi ofertanţi: un grup de firme belgiene şi un grup din SUA, dar americanii au venit cu documentaţia pregătită pentru a gestiona împreună sistemul Telpark.
”Eu înţeleg efortul lor, dar aşa ceva nu se poate”, a declarat, miercuri, Liviu Barbu. Parcările ar fi urmat să se construiască din banii colectaţi prin sistemul Telpark.
Administraţia timişoreană vedea ca sigură demararea lucrărilor pentru construirea a trei parcări subterane în centrul oraşului, pentru care a anunţat că pune la dispoziţie zece hectare de teren. Cele trei parcări subterane totalizează în jur de 3.000 de locuri, toate împrejurul centrului istoric, într-o variantă avantajoasă pentru oraş, fiind construite prin concesionarea terenurilor în cauză pe o perioadă de 49 de ani.
Parcările ar fi urmat să fie construite în zonele Parcului Botanic – Spital Municipal, BNR – Hotel Continental şi Puncte Cardinale, estimându-se un termen de finalizare de circa trei-patru ani.
În luna februarie, o echipă de experţi britanici (din Nottingham) în probleme de trafic, urbanism şi arhitectură, prezentă la Timişoara, declara că rezolvarea traficului în zona centrală a oraşului bănăţean se poate rezolva mai rapid şi prin alte soluţii decât construirea de parcări ultracentrale, de exemplu, prin încurajarea transportului în comun şi reducerea timpilor de aşteptare la semafoarele din marile intersecţii.