/Romania va implementa sistemul eCall pentru alertarea dispeceratelor de urgenta in caz de accident auto

Romania va implementa sistemul eCall pentru alertarea dispeceratelor de urgenta in caz de accident auto

De la 1 ianuarie a.c. a fost demarat oficial proiectul pan-european de implementare a serviciului eCall, denumit HeERO, în baza unui acord de finanţare semnat între ERTICO, liderul de consorţiu, şi Comisia Europeană al cărui beneficiar este şi administratorul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU) – Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
Potrivit unui comunicat transmis vineri de purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, colonel Adrian Fulea, în cadrul proiectului HeERO, România face parte dintr-un consorţiu alături de 8 ţări europene în care vor mai fi dezvoltate alte sisteme pilot. Proiectul va fi derulat pe o perioadă de 36 de luni.


La sfârşitul acestui proiect, România va fi capabilă să implementeze sistemul eCall prin care vor fi alertate toate dispeceratele de urgenţă (Ambulanţă, Pompieri, Poliţie), care vor primi date exacte despre un eventual accident auto.
“După cum se ştie, sistemul presupune echiparea autovehiculelor cu un modul care să apeleze automat (sau manual) serviciul de urgenţă 112 în cazul unui accident şi echiparea centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă cu echipamente care să permită recepţionarea apelurilor de tip eCall şi a datelor asociate”, se arată în comunicat.
Sistemul eCall este o iniţiativă a Comisiei Europene, ce a fost definit în cadrul programului eSafety, care are drept scop creşterea siguranţei rutiere. CE susţine dezvoltarea sistemului eCall, acesta identificându-se ca o prioritate în Directiva Sistemelor Inteligente de Transport.