/Producatorul magiunului de prune Topoloveni estimeaza dublarea cifrei de afaceri, in 2011

Producatorul magiunului de prune Topoloveni estimeaza dublarea cifrei de afaceri, in 2011

Producătorul magiunului de prune Topoloveni – SC Sonimpex Serv Com SRL – estimează pentru 2011 dublarea cifrei de afaceri faţă de anul trecut, până la aproximativ două milioane de euro, cifră susţinută din creşterea producţiei pe celelalte sortimente de dulceţuri.
“În 2010 am intrat pentru prima dată pe profit, deşi încă unul foarte mic, dar în ceea ce priveşte afacerile ne-am apropiat de un milion de euro cu doar un singur produs, respectiv magiunul de Topoloveni. În 2011, venim cu încă patru dulceţuri, dar şi cu zacuscă şi cred că ne vom apropia uşor de o cifră de afaceri de două milioane de euro. Sper să avem posibilităţi financiare pentru toate cele patru produse”, a declarat, marţi, Bibiana Stanciulov, directorul general al societăţii.


Aceasta a precizat că nu are la ora actuala niciun contract de export pentru magiunul de Topolveni, dar participă la toate târgurile internaţionale unde poate să vândă.
“Nu avem la ora actuală niciun contract de export, dar suntem prezenţi la toate târgurile internaţionale. Avem cumpărători fideli, mai ales în Germania, unde se vinde borcanul cu minimum 3 euro. Practic, până acum nu aveam credibilitatea produsului, dar acum după obţinerea certificării europene de Indicaţie Geografică Protejată pentru magiunul nostru, cred că ne vor contacta pentru a face contracte”, a explicat Stanciulov.
Reprezentantul societăţii a mai spus că îşi doreşte să exporte circa jumătate din cantitatea de magiun produsă anual, respectiv în jur de 200 de tone, mai ales că 98% din cifra de afaceri este susţinută de producţia de magiun.
“Aş putea să fac aproximativ 400 tone de magiun de prune anual şi tot atâta cantitate din fiecare sortiment de dulceaţă, pentru că atât îmi permit cazanele, dar capacitatea financiară nu îmi permite să produc aceste cantităţi. Anul trecut am făcut în jur de 200-210 tone de magiun, respectiv 700.000 de borcane. Pentru că am înregistrat la OSIM şi celelalte produse, respectiv dulceţurile de cireşe amare, vişine, gutui şi căpşuni, am făcut numai 2.000-3.000 de borcane din celelalte sortimente”, a subliniat directorul general al companiei.
Materia primă pentru magiun este achiziţionată la ora actuală din toată ţara, în jur de 1.000 de tone de prune din 3-4 soiuri, la un anumit grad de maturitate al coacerii, deşi societatea ar putea aduce prune din toată Uniunea Europeană datorită certificării obţinute.
“Anual cumpărăm prune doar din România, deşi sunt de patru ori mai scumpe decât în orice alta ţară din UE, nu primesc subvenţii de la Ministerul Agriculturii, plătesc impozite şi dobânzi mai mari şi nu pot financiar să ies la export. Îmi doresc să reuşesc financiar să nu apelez la prune din Ungaria, deşi această certificare europeană îmi permite să cumpăr din toată UE. Problema este doar de susţinere financiară”, a adăugat Bibiana Stanciolov.
Potrivit sursei citate, promovarea brandului turistic al României, respectiv frunza, pe borcanul magiunului de prune Topoloveni va fi un lucru benefic şi pentru turismul românesc, dar şi pentru producătorul magiunului, chiar dacă acest lucru nu implică nicio susţinere financiară.
“Voi pune frunza, brandul de ţară, pe eticheta borcanului de magiun. Pentru mine brandul de ţară este cel mai important pentru că este un produs tradiţional românesc şi eu voi vorbi despre turismul românesc, iar turismul despre mine”, a mai arătat reprezentantul producătorul magiunului de prune Topoloveni.
La ora actuală, SC Sonimpex Serv Com are 25 de angajaţi permanenţi, dar în perioada fabricării magiunului sunt de trei ori mai mulţi angajaţi temporari.
“Avem 25 de locuri de muncă permanente, dar când facem magiun, în cele două luni, îmi trebuie de trei ori mai mulţi muncitori în fabrică. Consider că este foarte bine venit acest nou cod al muncii, cu acea lege a zilierilor”, consideră directorul general al societăţii.
Comisia Europeană a acordat ‘Magiunului de prune Topoloveni’, în data de 8 aprilie 2011, prima certificare de Indicaţie Geografică Protejata pentru un produs tradiţional românesc.
Specialitatea românească se adaugă unei liste de mai mult de 1.000 de denumiri de produse protejate în baza legislaţiei privind protecţia indicaţiilor geografice, a denumirilor de origine şi a specialităţilor tradiţionale. Publicarea în Jurnalul oficial al UE ca marcă protejată reprezintă o recunoaştere a autenticităţii, tradiţiei, istoriei, ariei geografice, reputaţiei şi a calităţilor excepţionale ale magiunului de prune Topoloveni şi îl plasează în gama Premium pe piaţa alimentelor conservate.
După mai bine de patru ani de la integrarea Romaniei în UE, un singur produs alimentar românesc de calitate a obţinut protecţia mărcii la nivel european şi totodată promovarea la nivelul statelor membre ale UE şi a oferit garanţia consumatorilor că produsul este autentic, tradiţional şi întruneşte criteriile europene de securitate, igienă, etichetare, control de sănătate şi informare nutriţională.