/Piata de suplimente alimentare se apropie de 200 milioane euro

Piata de suplimente alimentare se apropie de 200 milioane euro

Piaţa de suplimente alimentare din România se apropie de 200 milioane euro şi are un potenţial de creştere anuală de 10% pe termen mediu, spune Cătălin Vicol, director regional pentru Europa de Sud-Est al companiei Walmark, într-un interviu acordat ziarului Financiarul (www.financiarul.com).
În momentul de faţă, spune el, piaţa suplimentelor alimentare se caracterizează printr-o ‘efervescenţă’, în primul rând pentru că numai în 2010 au intrat în România peste 30 de jucători noi, care au adus în jur de 300 de produse pe piaţă, fapt ce duce la o intensificare a competiţiei.


Şi criza a făcut ca lucrurile să fie mai complicate, spune Cătălin Vicol. ,,În perioada crizei, consumatorii s-au orientat către produse ieftine, astfel încât au apărut mulţi jucători cu produse care activează pe acest segment de preţ. Tot ce se vinde ca suplimente alimentare înseamnă vitamine, minerale, extracte naturale din plante’, subliniază el.
Walmark este lider pe piaţa totală de suplimente alimentare, care conţine multe categorii – prostată, artroză, memorie, vitamine pentru copii sau pentru adulţi, dermato etc., deţinând poziţia întâi la majoritatea acestor categorii.
Cota de piaţă a companiei este de aproximativ 20,5% , iar anul trecut cifra de afaceri a fost de 58 milioane lei, spune Vicol.
În 2010, piaţa de suplimente alimentare din România, prin farmacii, a fost de aproximativ 120 de milioane de euro, la preţ de raft. Piaţa totală se apropie de 200 milioane euro, adică prin toate canalele de distribuţie – farmacii, supermarketuri, multi-level marketing, magazine naturiste şi Internet. Compania Walmark vinde peste 85% din total prin farmacii, precizează Cătălin Vicol.
În următorii ani, piaţa de profil va creşte cu siguranţă, este de părere acesta. În prezent, consumul în România este foarte scăzut, iar consumatorii caută încă soluţii pentru diverse probleme. În România, consumul este de 5,7 euro per capita (n.r. – calculat doar pe vânzările din farmacii). Spre comparaţie, în Cehia, Slovacia, Polonia, consumul este între 12 şi 15 euro, iar în Europa de Vest, consumul per capita depăşeşte 25 de euro pe an.
Walmark România este parte a Holdingului Walmark Cehia.