/Peste jumatate dintre romani sunt interesati de asigurarile private de sanatate (studiu)

Peste jumatate dintre romani sunt interesati de asigurarile private de sanatate (studiu)

Peste jumătate dintre români consideră că modalitatea cea mai bună de a depăşi o problemă de sănătate este încheierea unei asigurări private de sănătate, potrivit unui studiu recent realizat de Mednet Marketing Research Center.
Intenţia de contractare a unei asigurări private de sănătate a crescut anul acesta comparativ cu anul trecut, se arată în cercetarea respectivă. Dacă în anul 2010 ponderea persoanelor din Bucureşti care consideră că modalitatea cea mai bună de a depăşi o problemă de sănătate este încheierea unei asigurări era de 47,3%, în anul 2011 aceasta a crescut până la 55,2%. În provincie, creşterea a fost de la 41,4% în 2010, la 51,8% în 2011.


De asemenea, din studiul menţionat, reiese faptul că orăşenii sunt interesaţi şi de abonamentele medicale private. În acest context, 9% dintre bucureşteni afirmă că vor deveni abonaţi ai unei clinici medicale private în viitorul apropiat (cu şase puncte procentuale mai mult decât în 2010), în timp ce 34,9% iau în calcul contractarea unui abonament.

Pentru provincie, situaţia este similară, procentul celor care intenţionează să devină abonaţi ai unei clinici medicale private crescând de la 2,1%, în 2010, la 6%, în 2011. De asemenea, creşte şi procentul celor care iau în calcul contractarea unui abonament medical la o clinică privată de la 23,2% în 2010 la 30,3% în 2011.
Datele sunt furnizate de studiile ASIBUS (piaţa asigurărilor private) şi MEDIBUS (piaţa serviciilor medicale private) realizate de Mednet Marketing Research Center în luna mai 2011, pe un eşantion de 1.600 de respondenţi pentru fiecare studiu în parte (800 în Bucureşti şi 800 în provincie).
Studiul a fost realizat în Bucureşti şi în oraşele cu peste 100.000 de locuitori, iar marja de eroare este de 3,46% pentru Bucureşti şi 3,45% pentru oraşele + 100.000 locuitori. Sondajul de opinie a fost realizat prin metoda CATI, iar persoanele intervievate au fost adulţi cu vârste de până la 65 de ani.
Mednet Marketing Research Center este o companie românească privată, care reuneşte unii dintre cei mai buni specialişti în domeniile cercetării de piaţă, statisticii şi informaticii.