/O alternativa generica pentru hipertensiune

O alternativa generica pentru hipertensiune

Un nou medicament generic pentru hipertensiune şi afecţiuni renale a fost lansat pe piaţa românească, se arată într-un comunicat remis presei de producător.
Irprestan este indicat în tratamentul hipertensiunii arteriale şi al afecţiunilor renale prezente la pacienţii cu diabet zaharat de tip II, ca parte a unei scheme antihipertensive.
Produsul este prezent în portofoliul Actavis sub formă de comprimate filmate cu concentraţia de 150 mg şi 300 mg. Irprestan este produs în cadrul unităţii sale din Islanda, singura fabrică din lume care foloseşte integral combustibil termal.


Irprestan este varianta generică ce oferă pacienţilor acelaşi efect terapeutic cu cel al produsului original, fiind însă mult mai accesibil.
Produsul este un medicament compensat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, aflat pe listele B şi C1.
Conform datelor statistice referitoare la hipertensiunea arterială esenţială extrase din studiul SEPHAR 2005, prevalenţa în rândul populaţiei adulte a înregistrat o valoare de 40,1%, dintre pacienţii cu hipertensiune arterială descoperiţi doar 39% primind tratament specific şi numai 7% dintre aceştia având valorile tensionale corectate la valorile recomandate de ghiduri.
Hipertensiunea arterială netratată corespunzător reprezintă un factor de risc major pentru patologii foarte grave: accident vascular cerebral, infarct miocardic acut, insuficienţă cardiacă cronică şi altele, toate aceste elemente fiind răspunzătoare pentru creşterea semnificativă a morbi-mortalităţii, creşterea suferinţei şi a riscului de handicap al pacienţilor, precum şi pentru creşterea cheltuielilor de spitalizare şi tratament. De aceea, abordarea corectă a hipertensiunii arteriale esenţiale este o prioritate la nivel mondial, cu atât mai mult cu cât cazurile corect tratate sunt încă prea puţine.
În prezent, portofoliul companiei în România cuprinde medicamente care se adresează principalelor clase terapeutice: sistem cardiovascular, sistem nervos central, antiinfecţioase, sistem digestiv, şi o gamă în creştere de OTC-uri (medicamente eliberate fără prescripţie).
Portofoliul de produse oncologice cuprinde 26 produse proprii şi 5 produse dezvoltate în cooperare cu partenerii noştri.
Pentru anul 2011, compania şi-a propus să lanseze un număr de 14 produse pe piaţa din România, vizând toate ariile terapeutice relevante: sistem cardiovascular, sistem nervos central, antiinfecţioase, dar are în plan şi revitalizarea unor produse aflate în aria OTC-urilor.