Cum poti determina daca durerile dintre omoplati sunt un simptom de cancer

Durerile de spate sunt deosebit de frecvente la adultii din intreaga lume. Fie ca este vorba de incordarea datorata statului indelungat pe scaun sau in picioare, ori de stresul vietii cotidiene, aceasta problema poate avea o multitudine de cauze. Cea mai intalnita forma de durere implica musculatura spatelui inferior, dar ce inseamna cand resimti durere pana si in umeri si in zona coastelor?

Durerile spatelui superior
Regiunea superioara a spatelui este zona spatelui cuprinsa intre baza gatului si baza arcului costal.
Durerile resimtite in aceasta zona sunt adesea descrise ca arsuri sau dureri surde, ascutite, care pot fi uneori insotite de tensiune musculara si rigiditate.
Aceasta problema este adeseori cauzata de:
• Suprasolicitarea musculaturii, oboseala, intinderi sau leziuni ale muschilor si ale ligamentelor, sau ale discurilor vertebrale.
• Postura defectuoasa.
• Presiune exercitata asupra nervilor spinali ca urmare a unor probleme de sanatate precum hernia de disc, care poate fi insotita de dureri radiante in jos pe brate, precum si de amorteala.
• Fracturi vertebrale.
• Osteoartrita cauzata de distrugerea tesutului cartilaginos care actioneaza precum un tampon intre discurile coloanei vertebrale.
• Dureri de miofascita, o boala care afecteaza tesutul conjunctiv al unui singur muschi sau al unei intregi grupe musculare.
Alte simptome alarmante sunt:
• Slabiciune in brate sau picioare.
• Amorteala sau furnicaturi in brate, picioare, piept, sau in zona burtii.
• Pierderea controlului asupra tranzitului intestinal sau asupra vezicii urinare.
Daca resimti dureri de spate insotite de oricare dintre simptomele de mai sus, solicita imediat asistenta medicala. Este posibil ca acestea sa indice debutul unor afectiuni ale vezicii biliare, infectii, sau chiar cancer.
Durerile lombare: Un simptom nestiut al cancerului
Durerile spatelui inferior pot fi un simptom al cancerului de colon, rectal, sau ovarian in plin proces de metastazare catre tesuturile invecinate.
De-a lungul spatelui, tumorile coloanei vertebrale pot provoca dureri de spate datorate fie extinderii, fie atrofierii tesutului osos.
La randul lor, aceste probleme pot provoca fracturi vertebrale, compresie (ciupire) a nervilor, sau instabilitate a coloanei. Spre deosebire de durerile musculare ocazionale, acestea determina sensibilitate si disconfort in oase.
Cand durerea este resimtita intre umeri, poate fi vorba de un simptom precoce al cancerului esofagian sau pulmonar. Inclusiv cancerul hepatic s-a depistat ca ar provoca dureri ce radiaza catre spate.
Remedii casnice pentru durerile de spate
Daca suferi de dureri cronice de spate, si mai ales daca acestea sunt insotite si de alte simptome, adreseaza-te neaparat unui medic ortoped sau unui chirurg chiropractician pentru obtinerea unui diagnostic lamuritor avizat.
Daca durerea porneste dinspre muschii profunzi (interososi), atunci terapiile yoga, fizioterapia, acupunctura, compresele calde/reci si baile saline cu sare epsom pot fi de mare ajutor. Poti incerca si sa schimbi pozitia de dormit.
Pentru o ameliorare de durata, fa zilnic aceste exercitii:
 
Extensia muschilor pectorali
1. Asaza-te in cadrul unei usi si sprijina-ti ambele maini pe tocul usii de deasupra capului.
2. Apleaca-te usor inainte pana ce simti o intindere in partea din fata a umerilor.
3. Mentine pozitia de efort timp de 15 secunde.
4. Executa doua sau trei repetari.
Compresia omoplatilor
1. Stai drept cu bratele pe langa corp.
2. Apropie omoplatii intre ei pe cat posibil.
3. Mentine pozitia de efort timp de cinci secunde.
4. Executa doua seturi a cate 15 repetari.
Extensii toracice
1. Asaza-te in fund pe podea si intinde picioarele inainte.
2. Prinde coapsele cu mainile chiar deasupra genunchiului si indoaie capul si gatul catre buric.
3. Mentine pozitia de efort timp de 10 pana la 15 secunde.
4. Executa trei repetari.
Rasucirea genunchilor din pozitie intins pe spate
1. Intinde-te pe spate cu bratele si picioarele intinse.
2. Tine bratele pe langa corp si lipite de podea.
3. Adu genunchiul drept spre tine si incruciseaza-l peste segmentul stang al corpului.
4. Mentine pozitia de efort timp de 20 de secunde. Reia miscarea in oglinda.
Postura „pisicii”
1. Ingenuncheaza pe podea cu mainile si genunchii paralel fata de umeri si solduri.
2. Expira, arcuieste usor coloana si indreapta privirea catre tavan.
3. Inspira si incordeaza muschii trunchiului in timp ce rotunjesti spinarea asemenea unei pisici.
4. Mentine pozitia de efort timp de 10 secunde.
5. Executa 10 repetari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *