/Campania `Respecta-ti medicul` a fost lansata miercuri

Campania `Respecta-ti medicul` a fost lansata miercuri

Colegiul Medicilor din România (CMR) a lansat, miercuri, campania ”Respectă-ţi medicul!”, odată cu broşura ”Drepturile medicilor”.
”Succesul actului terapeutic se bazează pe încredere şi respect. Respectul pentru medic reprezintă o garanţie pentru pacient”, a subliniat preşedintele CMR, prof. dr. Vasile Astărăstoaie, în conferinţa de presă de miercuri.
El a reliefat că în perioade de criză trebuie să existe solidaritate, de aceea atât medicii, cât şi pacienţii trebuie să conştientizeze că au nevoie de respect reciproc. Medicii trebuie să îşi cunoască drepturile, iar pacienţii trebuie să cunoască atât drepturile, cât şi obligaţiile medicilor. Acestea sunt premisele care au fost punctul de plecare în acest proiect.


”Întotdeauna românii au respectat cei trei piloni ai culturii: preotul, învăţătorul şi medicul. Abandonarea acestui respect este abandonarea tradiţiei şi dezumanizează un popor. Respectându-ţi medicul, te respecţi pe tine însuţi”, a spus preşedintele CMR.
Acesta a adăugat că medicii nu mai trebuie denigraţi şi blamaţi pentru că sistemul este prost gestionat şi conceput. Campania “Respectă-ţi medicul” a fost lansată în parteneriat cu Divizia pentru Medici a Băncii Transilvania, cu acest prilej fiind lansată şi broşura ”Drepturile medicilor”.
Broşura abordează teme precum dreptul de exercitare a profesiei de medic, independenţa profesională, secretul profesional, acordarea asistenţei medicale, relaţia cu pacientul, răspunderea profesională, dreptul de a fi apărat de un avocat, publicitatea şi reclama în medicină, dreptul de asociere, medicul antreprenor, atragerea de fonduri europene dar şi o prezentare a Colegiului Medicilor din România şi un sondaj adresat medicilor.
Broşura este editată într-un tiraj de 56.000 de exemplare, care vor fi distribuite în spitale, clinici, cabinete, universităţi de medicină dar şi în sucursalele Băncii Transilvania.
În cadrul unor unităţi sanitare, instituţii publice şi universităţi vor fi expuse, de asemenea, postere cu informaţii despre acest proiect. Campania va avea şi o componentă online, găzduită de site-urile www.cmr.ro şi www.diviziapentrumedici.ro, dar şi de cele ale partenerilor media.
“Respectăm profesia de medic, motiv pentru care avem chiar o linie de business – ‘Divizia Pentru Medici’ – dedicată acestui sector. Ca lideri de piaţă pe segmentul financiar dedicat medicilor, dar şi ca parte a comunităţii, ştim că este important să oferim mai mult decât consultanţă, produse şi servicii financiar bancare: trebuie să le arătăm respectul pe care-l merită şi să promovăm drepturile medicilor”, a declarat Robert Rekkers, director general al Băncii Transilvania.
Echipa ”Diviziei Pentru Medici” este formată din 80 de specialişti din domeniul bancar şi medical, peste 23.000 de medici şi cabinete medicale fiind în prezent clienţi ai Băncii Transilvania, valoarea creditelor plasate către segmentul medical fiind de peste 644 milioane lei. ”Divizia Pentru Medici” a fost lansată în 2007, marcând astfel începutul unei relaţii solide a băncii cu comunitatea medicală din România.