/Axa Life Insurance intentioneaza sa intre in top 3 asigurari de viata pe segmentul de new business, in cinci ani

Axa Life Insurance intentioneaza sa intre in top 3 asigurari de viata pe segmentul de new business, in cinci ani

Compania de asigurări Axa Life Insurance intenţionează ca, în trei ani, să intre în top 5 asigurări de viaţă pe segmentul de new business, iar în cinci ani în top 3, a declarat, joi, directorul general şi preşedintele companiei, Violeta Ciurel, într-o conferinţă de presă.
Potrivit acesteia, este vorba despre o companie mică, iar în asigurările de viaţă volumul de prime total provine din două surse: din vânzările noi şi din portofoliul existent.


“Portofoliul existent la ora actuală la noi este relativ scăzut şi atunci nu putem să intrăm în concurenţă cantitativă la volum total de prime la asigurări de viaţă cu companii care sunt de foarte multă vreme pe piaţă şi au portofolii mari. De aceea, noi vrem să ne poziţionăm în piaţă în funcţie de new business. Dorim ca în trei ani să fim în top 5 pe segmentul de new business şi în cinci ani în top 3, cu speranţa că până atunci vom avea şi date la nivel de piaţă, pentru că în momentul de faţă nu se raportează decât volumul total de prime. Nu avem pe new business, nu avem pe canale de distribuţie”, a explicat Violeta Ciurel.
Compania nou intrată pe piaţa românească de asigurări oferă toată gama de produse tradiţionale cu dobândă garantată, produse de protecţie şi economisire pentru pensie, pentru studiile copiilor, produse pentru protecţie simplă, iar în clauze adiţionale – deci asigurări suplimentare pentru invaliditate, accident, spitalizare, intervenţii chirurgicale, scutire de plată a primelor, invaliditate permanentă şi asigurări de grup, asigurări pentru protecţie şi asigurări de sănătate de grup.
“Dobânda garantată este maximum care este permis în piaţă, respectiv 3 – 3,5% la produsele în lei”, a adăugat reprezentantul Axa Life Insurance.
Violeta Ciurel a subliniat că firma intenţionează să se dezvolte în continuare în România pe segmentul de asigurări de sănătate şi plănuieşte ca, într-un viitor relativ scurt, să pătrundă şi pe segmentul de produse united-linked. Potrivit acesteia, ţinta o reprezintă toţi cei care îşi pot permite să plătească o asigurare de viaţă.
Grupul Axa, lider mondial în industria serviciilor de protecţie financiară, a preluat în decembrie 2009 pachetul majoritar de acţiuni deţinut de Vienna Insurance Group la compania Omniasig Life Insurance, achiziţia înscriindu-se în strategia companiei de accelerare a dezvoltării pe pieţele emergente, în special în zona Centrală şi de Est, pieţe cu un mare potenţial de creştere. Tranzacţia s-a finalizat în 2010, când acţionarul majoritar a primit avizul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, autoritatea română de reglementare în domeniul asigurărilor.
“Atunci când strategia pe Europa Centrală şi de Est este aceea de a deveni o companie de top, este imposibil să o atingi dacă nu eşti pe piaţa din România. Avem Polonia, Ucraina şi, apoi, România, cu o piaţă de 20 milioane de locuitori. Rata de penetrare a asigurărilor în România este foarte scăzută şi toate analizele şi studiile pe care le-am citit ne arată un potenţial extraordinar. Este adevărat, este o perioadă de criză, dar noi am venit pe termen lung”, a declarat, joi, directorul general al Axa pentru Europa Centrală şi de Est, Cyrille de Montgolfier.
Acesta a explicat că activitatea de bază a Grupului Axa o constituie asigurările de viaţă, iar în Europa Centrală şi de Est acest segment este competitiv, dar mai puţin dezvoltat.
În prezent, Axa Life Insurance are 110 angajaţi în head-office şi peste 500 de agenţi.
Până în prezent, există patru agenţii Axa Life Insurance deschise în Bucureşti, iar în cursul lunii iunie vor fi deschise încă şase în ţară. Până la sfârşitul anului, reprezentanţii companiei îşi propun să aibă deschise peste 30 de agenţii.
Grupul Axa are 214.000 de angajaţi şi 95 de milioane de clienţi în 61 de ţări. Valoarea activelor gestionate de Axa este de 1,104 miliarde de euro.
Brandul Axa a fost creat în 1985 în Franţa, ca rezultat al fuziunii companiilor Mutuelles Unies şi Drouot, în 1982. Pe parcursul anilor, Axa şi-a extins operaţiunile în America de Nord – 1991 – şi în Asia – începând cu 1995. La finalul lui 2010, veniturile Axa, conform IFRS, au fost de 90,9 miliarde de euro.