ANA: Consumul de substanţe noi cu efecte psihoactive a crescut în ultimul an

Consumul de substanţe noi cu efecte psihoactive, denumite impropriu ”droguri legale” sau ”etnobotanice”, a crescut alarmant în ultimul an, arată datele unui studiu realizat de Agenţia Naţională Antidrog.
Potrivit unui comunicat transmis vineri AGERPRES, cel mai recent studiu în populaţia generală, realizat de specialiştii agenţiei, a relevat că pe primul loc se situează consumul acestor noi substanţe, comparativ cu celelalte tipuri de droguri, cu cea mai ridicată prevalenţă de-a lungul vieţii, de 5,1% pentru consumatorii cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani şi de 3,3% pentru cei cu vârste între 25 şi 34 de ani.

”În special, din lipsa unor reglementări adecvate, un număr în creştere de noi substanţe sintetice au devenit populare în rândul consumatorilor, având o disponibilitate şi accesibilitate semnificative preponderent în rândul tinerilor. Acest fenomen a reprezentat în acelaşi timp o provocare şi o presiune importantă pentru sistemele naţionale de elaborare a politicilor şi strategiilor de răspuns şi a necesitat o regândire şi o reorientare substanţială a abordărilor şi instrumentelor politice, juridice şi operaţionale tradiţionale”, susţin reprezentanţii Agenţiei.

Potrivit sursei citate, Agenţia Naţională Antidrog a întreprins, în planul prevenirii consumului de droguri în general, şi a celui de substanţe noi cu proprietăţi psihoactive (etnobotanice), în special, o serie de activităţi care au vizat utilizarea celor mai moderne metode de prevenire, prin cele mai răspândite mijloace de comunicare (internet).

Ultima campanie ANA, denumită ”Absentul”, având ca scop prevenirea consumului de substanţe noi cu proprietăţi psihoactive în rândul adolescenţilor şi tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani, s-a desfăşurat în reţeaua de socializare Facebook, prin iniţierea aplicaţiei ”Prietenii dispar”, în perioada 15 februarie – 15 martie.

Scopul aplicaţiei a fost indentificarea celor mai vulnerabili indivizi din targetul ţintă, potenţiali consumatori de substanţe noi cu proprietăţi psihoactive (“etnobotanice”) şi livrarea unor mesaje personalizate despre efectele nocive ale acestor substanţe.

În contextul creşterii volumului de substanţe noi cu proprietăţi psihoactive în mediul online, prin această aplicaţie, Agenţia Naţională Antidrog şi-a propus să tragă un semnal de alarmă şi să explice clar grupului ţintă care sunt efectele nocive ale acestora, se mai arată în comunicat. AGERPRES

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *