/Africa de Sud va interzice publicitatea pentru alcool

Africa de Sud va interzice publicitatea pentru alcool

Africa de Sud va interzice publicitatea pentru băuturile alcoolice, problema fiind nu ‘dacă va face acest lucru, ci când anume’, a declarat marţi ministrul sud-african Aaron Motsoaledi, în deschiderea la Cape Town a unei conferinţe asupra violenţei sub egida Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii /OMS/, relatează France Presse.

Alcoolul ‘este factor de violenţă’, a afirmat ministrul, făcând referire la situaţia ţării sale unde violenţa este al doilea factor de mortalitate după SIDA. ‘Nu vom bate în retragere în ceea ce priveşte problema controlului asupra alcoolului, inclusiv în legătură cu interdicţia publicităţii’, ‘este doar o chestiune de timp’, a adăugat el. ‘Iar dacă cineva ne consideră drept o dădacă pentru că ne protejăm oamenii, eu îmi asum perfect această postură’, a explicat Motsoaledi.

Proiectul de a interzice spoturile publicitare pentru băuturile alcoolice este dezbătut de mai multe săptămâni. O misiune guvernamentală lucrează asupra unui raport despre care cotidianul economic Business Day relata săptămâna trecută că ar urma să se pronunţe în favoarea unor restricţionări ‘semnificative’ şi a unor interdicţii pentru anumite segmente media, dar nu pentru o interdicţie generalizată.

Decizia este foarte aşteptată de companiile din acest domeniu, dar şi de presă, care câştigă sume importante din publicitate (până la 40 de milioane de euro pentru televiziunea naţională SABC), şi de organizatorii anumitor competiţii sportive (Mondialul de fotbal 2010 a avut ca principal sponsor producătorul de bere Budweiser), notează AFP.

‘Folosirea nocivă a alcoolului provoacă 2,5 milioane de decese anual, dar şi boli şi traumatisme în număr mare şi afectează din ce în ce mai mult tinerele generaţii şi băutorii din ţările în curs de dezvoltare’, conform unui raport publicat în februarie de OMS.