/Parteneriat CNA – Fundatia Romana a Inimii

Parteneriat CNA – Fundatia Romana a Inimii

Consiliul Naţional al Audiovizualului recomandă posturilor de televiziune difuzarea, în regim noncomercial, a spoturilor puse la dispoziţia lor de către Fundaţia Română a Inimii, în cadrul campaniei naţionale de prevenţie a bolilor sistemului cardiovascular.
‘Având în vedere incidenţa bolilor cardiovasculare, principala cauză a mortalităţii în România, şi faptul că aceasta este o problemă de interes public, în scopul promovării campaniei naţionale de prevenţie a bolilor sistemului cardiovascular desfăşurate sub egida Fundaţiei Române a Inimii, având în vedere rolul televiziunii în sensibilizarea opiniei publice,în baza parteneriatului încheiat între Consiliul Naţional al Audiovizualului, Societatea Română de Cardiologie şi Fundaţia Română a Inimii, în temeiul art. 10 alin. (3) lit. i) şi al art. 17 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea Recomandare:


Art. 1 – (1) Consiliul Naţional al Audiovizualului recomandă posturilor de televiziune difuzarea, în regim noncomercial, a spoturilor puse la dispoziţia lor de către Fundaţia Română a Inimii, în cadrul campaniei naţionale de prevenţie a bolilor sistemului cardiovascular.
(2) Spoturile precizate la alin. (1) se difuzează în condiţiile art. 142 din Decizia CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.
Art. 2 – În aplicarea dispoziţiilor art. 120 alin. (5), teza finală, din Decizia CNA nr. 220/2011, în perioada în care difuzează un spot din cadrul campaniei naţionale de prevenţie a bolilor sistemului cardiovascular, furnizorii de servicii media audiovizuale pot renunţa la difuzarea mesajelor de avertizare precizate la art. 120 alin. (4) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.’ – Răsvan Popescu, Preşedinte Consiliul Naţional al Audiovizualului
Primul spot recomandat este intituat ‘Pachetul Şcolarului’ şi poate fi vizionat la urmatoarea adresă: http://www.cna.ro/RECOMANDARE-nr-1-din-04-05-2011.html
‘Ne-am propus un extrem de curajos program care să aibă ca si rezultat o reducere de 10% a ratei de mortalitate cardiovasculară. Asta însemnând 15.000 de români care ar putea să fie salvaţi în fiecare an datorită unor măsuri simple, care sunt puse în practică de către populaţie.’ – Prof. Dr. Dan Gaiţă, Preşedinte Fundaţia Română a Inimii.