/Apa ajuta creierul

Apa ajuta creierul

Creierul este alcătuit în proporţie de 85% din apă, prin urmare dacă nu se bea suficientă apă se pierde memoria şi concentrarea. Este nevoie de cel puţin un litru şi jumătate pe zi, dar este mai bine să se bea mai mult, notează revista italiană L’Espresso în ultimul număr.

Două milioane de italieni, aproximativ 5% din populaţie, riscă să se simtă în fiecare zi obosiţi fără motiv, să-şi vadă redusă capacitatea de atenţie şi memorie pe termen scurt, suferă de crampe musculare sau, în cazuri extreme, sunt victimele unui colaps cardiovascular. Toate acestea doar pentru că nu beau suficientă apă.

Aceste date reies dintr-un studiu realizat de ”Osservatorio Sanpellegrino”, care a dus la documentul “Hidratarea pentru bunăstarea organismului.” Potrivit acestui document realizat de Umberto Solimene de la Universitatea din Milano şi Alessandro Zanasi de la Universitatea din Bologna, a menţine un echilibru hidric corect – a bea prin urmare între 1,5-3 litri de apă pe zi – nu duce doare la evitarea unei serii lungi de maladii şi riscuri pentru sănătate, dar poate favoriza şi asimilarea unor elemente importante cum ar fi calciul, sodiul, fierul, fluorul, bicarbonatului şi magneziul, decisive pentru buna funcţionare a organelor.

Este fundamental să se menţină echilibrul hidric al creierului, alcătuit în proporţie de 85% din apă, cel mai mare procent din organismul uman – urmat de sânge 80%, muşchi 75%, piele 70% şi oase 30%.

Consecinţele deshidratării creierului merg de la dureri de cap şi oboseală până la halucinaţii. În plus, deshidratarea este în măsură să reducă temporar dimensiunile materiei cenuşii. Din fericire, este suficient să se bea unul sau două pahare cu apă pentru a readuce situaţia la normal. A bea apă este la fel de important şi pentru starea de sănătate a inimii: sângele devine mai puţin vâscos, se reduce riscul de tromboză iar sărurile minerale dizolvate în apă pot avea un rol protector.

Potrivit documentului, unele tipuri de apă, precum cele bogate în sare, calciu, sulf şi bicarbonat în diferite combinaţii între ele, reduc cantitatea de grăsimi din sânge, diminuând astfel riscul de ateroscleroză. Apa este foarte importantă şi pentru favorizarea diurezei, eliminînd reziduurile şi prevenind calculii şi infecţiile urinare.

În domeniul pediatric, apa poate fi considerată un sprijin valoros împotriva cariilor dentare, ca răspuns la creşterea consumului de băuturi acide la copii, care fac dinţii mai vulnerabili.

Nu toată lumea trebuie să bea însă aceeaşi cantitate. Unii trebuie să bea mai multă apă decât alţii. “Se merge de la un litru şi jumătate la 3 litri pe zi, pâna la 6 litri pentru cei care desfăşoară activităţi fizice şi trăiesc într-un mediu cald”, a concluzionat Umberto Solimene. “Pentru o persoană sedentară, în schimb, sunt suficienţi între 1,2-2,5 litri”, a precizat el.