Un producător de bere creează inele comestebile pentru six-pack-uri ca să protejeze viaţa marină

O companie de bere artizanală şi o agenţie de publicitate au implementat o idee grozavă de a salva viaţa marină în eventualitatea în care inelele pentru six-pack-uri ajung să polueze apele oceanelor. Ştiai că 80% dintre materialele plastice aruncate la gunoi sunt aruncate în ocean?

Realitatea crudă este că, din această cauză, miliarde de kilograme de materiale plastice ajung pe fundul oceanelor. De fapt, 40% din masa totală a oceanului planetar este acoperită de plastic.
Potrivit organizaţiei Greenpeace, aproximativ 70% din păsările marine şi 80% din broaştele ţestoase de mare ingerează în prezent plastic. Din acest motiv, 1.000.000 de exemplare de păsări şi 100.000 de mamifere marine şi ţestoase de mare mor în fiecare an.
Unul dintre principalii factori contributori la această epidemie sunt inelele din plastic pentru six-pack care înfăşoară dozele de suc şi de bere. Întrucât inelele respective nu valorează aproape nimic, nimeni nu este interesat să le recicleze, iar consumatorii le aruncă cu nepăsare la gunoi fără să se gândească la soarta vietăţilor marine.
În acest ritm, se aşteaptă ca până în anul 2050, 99% dintre păsările marine să aibă în stomac deşeuri de plastic. Este un lucru inacceptabil, iar fabrica de bere cu sediul în Florida vrea să ia măsuri concrete în acest sens.
În parteneriat cu agenţia de publicitate We Believers, compania Saltwater Brewery din Delray a venit cu ideea de a crea inele pentru six-pack comestibile care, în loc să ucidă viaţa marină, o hrănesc, limitând astfel pagubele provocate de poluarea cu mase plastice.
Inelele sunt confecţionate din produşi secundari ai procesului de fabricaţie a berii, în mare parte făină şi orz, şi pot fi consumate fără probleme atât de oameni cât şi de peşti. În plus, invenţia este 100% biodegradabilă.
Având în vedere faptul că americanii au consumat 24 de miliarde de litri de bere în 2015, şi că jumătate din această cantitate a provenit din doze de bere, această invenţie impresionantă va avea cu siguranţă implicaţii majore asupra mediului.
Compania de bere artizanală susţine că designul inovator este la fel de rezistent şi eficient precum ambalajul din plastic. Totuşi, marele dezavantaj al acestuia îl reprezintă costurile mai mari decât cele pentru inelele din plastic.
Chiar şi aşa, reprezentaţii companiei sunt încrezători că, odată ce vor conştientiza consecinţele îngrozitoare ale folosirii inelelor din plastic pentru six-pack, amatorii de bere vor fi dispuşi să scoată din buzunar mai mulţi bani pentru conservarea mediului pentru generaţiile viitoare.
Iată ce a afirmat Peter Agardy, directorul departamentului de brand al fabricii Saltwater Brewery:
„Este o investiţie substanţială pentru o fabrică de bere de dimensiuni mici fondată de pescari, surferi şi iubitori ai mării.”
Compania mai susţine şi că dacă conceptul lor de inele comestibile ar fi adoptat şi de alte fabrici de bere, costurile de producţie şi preţurile de vânzare cu siguranţă vor scădea.
În prezent, fabrica de bere face demersuri de brevetare a invenţiei împreună cu o întreprindere mică fondată de o brigadă de ingineri tineri din Mexic. Antreprenorii sociali consideră că inelele comestibile pentru six-pack vor avea o influenţă majoră asupra bunurilor de consum ambalate şi a industiilor alimentară şi producătoare de băuturi. Desigur, principalul lor obiectiv este acela de a salva mii de vieţi în rândul faunei marine.
Reprezentanţii companiei au declarat mai departe că „Pentru ca un brand să aibă succes pe piaţă în ziua de azi, nu trebuie neapărat să fie cel mai bun. Important este ca brand-ul respectiv să asigure produse sau servicii utile şi benefice atât pentru consumatori cât şi pentru mediul înconjurător.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *