Dieta dukan

Structurata in 4 etape distincte, Dieta Dukan se muleaza perfect atat pentru cei care doresc sa slabeasca 4-5 kg cat si celor care au de dat jos 20+ kilograme. Desi reteta doctorului Dukan era celebra in Franta de peste 20 de ani, si-a castigat notorietatea mondiala abia in urma cu nu foarte multi ani, cand vedete precum Jen Lopez sau Giselle au avut rezultate spectaculoase, afisand un look de invidiat. Din acel moment, cartea medicului francez a devenit un bestseller, fiind tradusa in peste 40 de limbi.

Dupa cum spuneam, dieta cuprinde 4 faze, pe care le vom exemplifica in cele ce urmeaza:

Faza de Atac.

Este faza in care corpul practic trebuie pregatit pentru lupta impotriva grasimilor. In aceasta etapa se vor consuma doar proteine, Atacul fiind denumit si etapa proteinelor pure.

Alimente permise:

In atac sunt permise carnea rosie (vita, vitel, vanat slab), carnea alba (pui, curcan precum si carnea oricaror alte pasari mai putin a celor cu ciocul lat precum rata si gasca, care au o carne grasa), pestele (aici sunt permise toate categoriile de peste) , fructele de mare, mezelurile slabe. Sunt deasemenea permise iaurturile si branza dulce, atata vreme cat sunt total degresate, precum si ouale.

Alimentele descrise mai sus pot fi consumate fara restrictie de cantitate sau de ora.

Totodata, obligatoriu se vor consuma minimum 1.5-2 litri de apa pe zi si 1 1/2 linguri de tarate de ovaz. Pentru a accelera procesul de slabire, puteti inlocui cafeaua de dimineata cu Cafe Form, o cafea solubila cu efect dovedit in lupta cu kilogramele. Aceasta faza va dura pana la maximum 10 zile, infunctie de cate kilograme doriti sa pierdeti.

Faza de Croaziera

Ceva mai permisiva, faza secunda alterneaza doua tipuri de regimuri: proteine pure si proteine + legume. In zilele de proteine pure veti manca doar produsele descrise in faza de atac. In zilele de P+L alaturi de carne sunt permise urmatoarele tipuri de legume: rosii, castraveti, spanac, salata verde, ridichii, praz, fasole verde, ciuperci, telina, vinete, dovlecei, etc. Sunt interzise cu desavarsire legumele bogate in amidon precum cartoful, mazarea, fasolea uscata, lintea. Legumele pot fi consumate crude (cel mai indicat) , fierte, preparate la abur sau la cuptor, fara adaos de grasimi. Alternanta celor doua regimuri (PP si P+L) poate fi de 1 zi si o zi, doua + doua, sau, in cazul persoanelor care au nevoie sa dea jos mai multe kilograme 5 zile cu 5 zile. Deasemenea si in aceasta faza trebuie consumata apa din abundenta, iar ratia de tarate de ovaz creste la 2 linguri zilnic. Singurul fruct tolerat acum este Goji, in limita a 1 lingura in zilele de proteine pure, respectiv 2 linguri in zilele P+L . Durata fazei de Croaziera nu este una fixa. Aceasta etapa dureaza exact pana atunci cand limita de kilograme autoimpusa a fost atinsa.

Faza de Consolidare.

Daca ati reusit sa treceti cu bine peste cea de a doua etapa, urmeaza consolidarea greutatii atinse. Acesta faza va avea ca durata 10 zile pentru fiecare kilogram pierdut. Deci, daca ati slabit 10 kg, durata consolidarii va fi de 10*10= 100 de zile. Acum puteti consuma proteine + legume fara limita de cantitate, puteti adauga o portie de fructe pe zi, iar intr-una din zilele saptamanii veti consuma doar proteine pure. Veti putea adauga im meniul zilnic deasemenea doua felii de paine si o portie de branza. Vor putea fi introduse treptat si alimentele amilacee in cea de a doua parte a etapei precum si carnea de miel si porc.In prima jumatate a acestei etape veti avea si dreptul la o “masa de sarbatoare” pe saptamana, masa la care puteti manca orice, in limite rezonabile. In cea de a doua jumatate veti avea dreptul la doua asemenea mese. Sa nu uitam de taratele de ovaz. Portia va fi tot de 2 linguri pe zi.

Faza de Stabilizare definitiva.

Stabilizarea este ceva mai mult decat o etapa propriuzisa a dietei: este regimul pe care il veti urma pe toata perioada vietii. Acum organismul fiind stabilizat la greutatea optima, veti putea manca orice, in limite normale, cu exceptia unei singure zile pe saptamana, cand veti consuma exclusiv proteine pure. Acordati o deosebita importanta miscarii, medicul Dukan recomandand sa uitati de existenta liftului in favoarea urcatului pe scari. Cateva asemenea urcusuri si coborasuri fac minuni pentru organismul vostru. Nu uitati sa introduceti zilnic in alimentatia vostra tarata de ovaz. In aceasta etapa se vor consuma 3 linguri zilnic.

Bibliografie:

Wikipedia : Dukan Diet
DukanDiet.co.uk
Demoiselle.ro
MamicaMea.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *