/Alimente pentru fericirea ta!

Alimente pentru fericirea ta!

Trebuie sa stim inca de la inceput ca orice stare sau emotie pe care corpul nostru o resimte este cauzata de o serie de procese chimice la nivel molecular. Creierul nostru secreta o substanta de care depinde fericirea noastra, mai exact serotonina. Deci pentru o stare de spirirt buna, creierul trebuie atras sa produca aceasta substanta. Stiai insa ca poti face acest lucru cu ajutorul alegerilor pe care le facem din punct de vedere alimentar?

Alimentele care se dovedesc de folos in productia de serotonina sunt alimente bogate in carbohidrati, substante antioxidante, fibrele precum fructele, ovazul, fasolea, linte, legumele, citricele. Pentru a sintetiza serotonina, este nevoie de un aminocid numit tritofan, regasit cel mai adesea in alimente ca bananele, dovleacul, carnea de curcan sau ciocolata neagra. In cazul celor enumerate mai sus, bananele si ciocolata neagra trebuie conusumate cu atentie, responsabil, deoarece au continut ridicat de zahar.

Dovleacul si spanacul, spre exemplu, cresc productia de endorfine, alta “substanta a fericirii”, iar triptofanul continut de aceste legume are rol in sintetizarea vitaminei B3, care ajuta la o mai buna functionare a sistemului nervos si in special la prevenirea pierderilor de memorie.

Pentru persoanele diabetice sau cu risc ridicat de diabet, trebuie sa isi analizeze cu atentie obiceiurile alimentare, pentru o stare generala de bine. Ciocolata de exemplu, poate fi consumata de aceastia doar in cantitati foarte mici, in ciuda aportului ridicat de anandamide, care provoaca organismului o stare de bine, similara cu euforia.

Persoanele care sufera sau au tendinte depresive le recomandam alimente bogate in vitamina D (somon, ciuperci, oua), cunoscut fiind impactul acestei vitamine asupra starilor de fericire. Introducerea in dieta a carbohidratilor complecsi de asemenea poate fi de foarte bun augur, intrucat, spre deosebire de cei simpli, mentin nivelul energiei in sange un timp indelungat si furnizeaza energie continua, fapt foarte benefic pentru functionarea creierului.

Acizii mononesaturati, gasiti cel mai adesea in nuci, ulei de masline, somon, avocado si in sursele de omega 3 ne pot schimba starea de spirit in bine. Recomandarea medicilor este ca aceste alimente  sa fie consumate la micul dejun, pentru o eliberare treptata a endorfinelor.