/Detoxifiere- pro si contra

Detoxifiere- pro si contra

Datorita abundentei de fructe si legume din sezonul cald, aceasta este perioada propice inceperii unui proces de detoxfiere, atat de necesar organisumului nostru. Iata alimente la indemana fiecaruia care ajuta in procesul de detoxifiere!

  • Lamaia este fructul preferat al ficatului nostru, datorita faptului ca constuie un stimulent pentru ficat si ajuta la alcalinizarea organismului. Mentine colonul curat, sprijina functionarea rinichilor si reduce inflamatia.
  • Zmeura are un continut scazut de calorii, ceea ce inseamna ca e perfecta pentru a fi consumata de doamne si domnisoare care doresc sa savureze un desert delicios, fara insa a pune pe solduri.
  • Afinele sunt o adevarata minune. Sunt antioxidante si s-a demonstrat ca au proprietati antiinflamatoare, antivirale si au continut ridicat de vitamina C, un motiv in plus sa fie consumate in dieta detoxifianta.
  •  Castravetii au continut ridicat de apa, ceea ce face ca sistemul  urinar sa fie pus in miscare; totodata castravetele este un aliment foarte alcalin, ceea ce face sa fie o parte importanta a unei diete echilibrate.
  • Spanacul ajuta la echilibrarea organisului; el mai are si proprietati antioxidante si de echilibrare a organismului.
  • Menta ajuta la imbunatatirea functionarii fierii, a intestinului subtire si a vezicii biliare.
  • Semintele de in. Mai ales daca esti o fire gurmanda, nu te gandesti sigur cu prea multa incantare sa consumi seminte de in. Trebuie sa stii insa ca sunt o sursa de acizi grasi, fibre solubile si ajuta la stabilizarea zaharului in sange. De aceea, consumul de seminte de in intr-o dieta de detoxifiere ajuta foarte mult.

 

Ce trebuie sa eviti pentru o dieta de detoxifiere eficienta?

  • Sucurile acidulate– acestea nu fac absolut niciun bine organisumului, insa consumate pe parcursul unei diete de detoxifiere nu fac decat sa inrauteasca situatia.
  • Alimente conservate– se stie deja faptul ca alimentele din conserve contin foarte multi conservanti, care sunt de evitat intr-o dieta.
  • Prajeli– favorizeaza cresterea colesterolului si depunerile pe colon.