Obiceiuri alimentare detrimentale sistemului imunitar

Sistemul imunitar este cel care ajuta organismul sa lupte cu bolile. Cand acesta este slabit, boala se instaleaza mult mai usor si se vindeca mult mai greu. Multe carti si articole de pe internet discuta despre imunitate in contextul modalitatilor de intarire a acestuia, insa foarte putine dezvolta subiectul acelor obiceiuri alimentare, criterii legate de stilul de viata si a altor aspecte care afecteaza in mod negativ sistemul imunitar.

Alaturi de o alimentatie bogata in vitamine si minerale si de adaugarea unor suplimente naturale la dieta zilnica in perioadele in care organismul este cel mai slabit precum lunile lungi de iarna, este foarte important de stiut exact ce factori sunt detrimentali sistemului imunitar pentru ca acestia sa poata fi evitati.

Problema proastei alimentatii afecteaza la nivel global un mare procent din populatie. Se preconizeaza ca in doar cativa zeci de ani peste 80% din populatia tarilor dezvoltate va fi obeza datorita consumului de fast food si mancaruri procesate. Pe langa efectele devastatoare asupra siluetei si sanatatii inimii, o alimentatie necorespunzatoare poate slabi imunitatea. Se recomanda consumul de alimente proaspete, bogate in vitamine si suplimentarea cu produse naturale pentru imunitate disponibile pe site-uri de incredere precum PrimaDrogherie.ro.

Zaharul – prea mult zahar in sange opreste organismul din absorbtia nutrientilor de care are nevoie, in mod special vitamina C care este esentiala pentru imunitate.

Grasimea – cantitati prea mari de grasime pot cauza toxine ce afecteaza intreg organismul, inclusiv sistemul imunitar, slabindu-i capacitatea de a se lupta cu bolile. De evitat sunt in principal grasimile nesaturate care sunt cele mai periculoase pentru organism.

Proteinele – corpul are nevoie de proteine pentru a se mentine sanatos si a mentine sistemul imunitar intr-o stare buna de functionare, insa in momentul in care corpul absoarbe mai multe proteine decat foloseste, proteinele in exces sunt transformate in rezerve de grasime ce au acelasi efect ca si grasimea nesaturata.

Alcoolul – consumul de alcool in exces este devastator pentru organism. Cantitati mari de alcool pot suprima productia de celule albe care sunt o parte esentiala a sistemului imunitar.

Drogurile – distrug sistematic intreg organismul, insa cele mai evidente efecte sunt cele asupra sistemului imunitar datorita proprietatii acestora de inhibare a absorbtiei nutrientilor in sange.

Medicamentele – exista medicamente care sunt special concepute pentru a “ataca” sistemul imunitar la persoane care sufera de boli autoimunitare precum psoriazis-ul, spre exemplu. Aceste remedii sistematice sunt extrem de periculoase si se prescriu doar in cazuri grave datorita faptului ca lasa organismul neprotejat. Pastilele care afecteaza imunitatea nu sunt in general disponibile fara reteta. Este bine sa se exercite totusi precautie inainte de administrarea anumitor tipuri de medicamente, citindu-se cu atentie prospectul.

Apa – se recomanda un consum zilnic minim de 1.5 pana la 2 litri de apa in functie de varsta si masa corporala. Consumul de apa ajuta la eliminarea toxinelor din organism ajutand astfel sistemul imunitar sa se poate concentra pe adevaratele pericole. Consumul de apa ar trebui sa inlocuiasca consumul de sucuri dulci si carbogazoase care ascund un numar mare de calorii si contin in general cantitati mari de zahar periculoase pentru imunitate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *