/Ceai de banane si scortisoara pentru un somn profund

Ceai de banane si scortisoara pentru un somn profund

Ajustarea stilului de viata si a obiceiurilor de zi cu zi pot inlatura multe dintre problemele legate de somn fara a fi nevoie sa apelezi la pastile, care pot uneori chiar agrava tulburarile. Avem pentru tine o reteta excelenta care functioneaza chiar mai bine decat somniferele! Pentru prepararea acestui remediu pentru somn ai nevoie de numai doua ingrediente simple: banane si scortisoara.

Daca te confrunti frecvent cu cel putin unul dintre urmatoarele simptome:

• Probleme de adormire

• Trezire pe timpul noptii si imposibilitate de a relua somnul

• Senzatie de oboseala chiar si dupa un somn lung

• Depresie sau anxietate

• Dificultati de concentrare

• Pierderi de memorie

…atunci este timpul sa iti reechilibrezi obiceiurile de somn pentru a te proteja de consecintele grave ale insomniei si ale altor tulburari de somn.

Reteta de ceai de banane si scortisoara

Ingrediente

• 1 banana

• 1 ibric mic

• un varf de cutit de scortisoara (optional)

Mod de preparare:

• Fierbe apa in ibric

• Taie banana la capete, apoi pune-o in apa de fierbere

• Fierbe banana timp de 10 minute

• Strecoara apa intr-un alt vas

• Presara un strop de scortisoara pentru a imbunatati gustul

Aceasta bautura delicioasa trebuie consumata seara cu o ora inainte de culcare.

De ce banane?

Obtinerea un somn bun este esentiala pentru sanatatea si vitalitatea corpului. Aportul mare de fibre, vitamina C, potasiu, si magneziu furnizat de miezul si coaja de banana contribuie la reglarea problemelor de somn. Continutul ridicat de potasiu si magneziu din banane este esential pentru relaxarea muschilor. Foarte important, insa, este sa folosesti numai banane organice pentru a te asigura ca nu introduci in corp pesticide nocive si alte chimicale la consumul cojilor de banana.

De ce scortisoara?

Mirosul dulce si aromat al scortisoarei contribuie la relaxare, in timp ce substantele continute imbunatatesc circulatia sanguina si digestia.

De ce nu se recomanda sa apelezi la somnifere

Majoritatea somniferelor fac parte din categoria benzodiazepinelor si a barbituricelor sedative si hipnotice, care au un dublu rol: acela de a induce si de a mentine in acelasi timp starea de somn.

Dar aceste substante pot crea dependenta si genera numeroase efecte adverse, printre care si:

• Constipatie

• Ameteala

• Dificultati de concentrare si tulburari de memorie

• Dureri de stomac

• Slabiciune

• Tremor

• Parasomnie (tulburare de somn ce implica tipare cinetice si emotionale anormale, precum si vise neobisnuite pe timpul somnului)

• Incetinirea ritmului respiratiei

Efectele privarii de somn asupra organismului

Este extrem de important sa dormi opt ore pe noapte, altfel te expui la numeroase pericole, printre care si obezitate, diabet, si chiar cancer. Pentru reglarea problemelor de somn te sfatuim, astfel, sa bei acest delicios ceai de banane si scortisoara in fiecare seara inainte de culcare. Incearca-l, chiar merita!

Sursa: Secretele.com