Ce sa faci pentru a avea o coloana vertebrala sanatoasa

Majoritatea oamenilor au coloana vertebrala atat de deformata incat rezolvarea dereglarilor necesita mult timp, multa rabdare si multe resurse financiare.. Durerea nu trece atat de repede precum ne-am dori si, impreuna cu limitarea miscarilor, ni se pare de nesuportat.

Cu toate aceastea, totul poate fi corectat, in ciuda faptului ca oamenii bolnavi considera operatia si antiinflamatoarele ca fiind panacee universale.

In cazul coloanei, discul vatamat poate fi indepartat prin operatie. Dar acest lucru poate duce la necesitatea unei alte interventii, cu rezultate incerte si costuri suplimentare. Operatia si metodele alopate ar trebui sa fie luate in considerare numai atunci cand preventia este ineficienta.

De fiecare data gasim mai mult timp pentru terapie, dar nu ar fi mai bine daca am petrece acest timp pentru preventie? Si nici nu ar fi costisitor.

In cazul coloanei vertebrale, preventia este cea mai buna strategie.

Iata ce putem face:

• Trebuie sa controlam felul in care mergem, stam in picioare sau pe scaun: spatele drept, abdomenul tras, capul usor ridicat.

• Nu stam niciodata picior peste picior, pentru ca doua mari artere se afla chiar sub genunchi, iar presiunea asupra lor influenteaza circulatia sanguina, ceea ce cu timpul provoaca dureri de spate, de coloana si varice.

• Cand ridicam ceva nu tinem genunchii drepti. Indoirea acestora reduce presiunea asupra coloanei.

• Muschii abdomenului puternici reduc presiunea asupra coloanei cu 20%.

• Atunci cand caram cumparaturile sau obiecte grele este bine sa distribuim greutatea in mod egal pe ambele parti.

• Greutatea trebuie sa fie mentinuta in limite normale.

• In cazul doamnelor si domnisoarelor, se va evita purtarea tocurilor inalte.

Doua exercitii care nu solicita mult timp sau efort si aduc rezultate excelente:

Setul de exercitii numarul unu:

Acest set de exercitii solicita foarte putin inima, astfel incat poate fi efectuat si de copii si de oamenii in varsta sau bolnavi.

• Cand va treziti, intindeti-va de cateva ori.

• Stand culcati pe spate, impingeti cu putere perna cu ceafa, timp de cinci secunde, apoi pauza cinci secunde. Repetati de sase-opt ori.

• Puneti-va perna pe piept si imbratisati-o puternic timp de cinci secunde, pauza cinci secunde. Repetati de sase-opt ori.

• Puneti-va perna intre genunchi si strangeti-o tare timp de cinci secunde, pauza cinci secunde. Repetati de sase-opt ori.

• Ridicati genunchii in unghi de 45 de grade, mentineti cinci secunde, apoi pauza cinci secunde. Repetati de sase-opt ori.

Setul de exercitii numarul doi:

Acest set de exercitiii corecteaza actiunea muschilor, nervilor, organelor interne si vaselor sanguine, regleaza functionarea sistemului nervos si digestiv, influenteaza pozitiv capacitatea mentala. De aceea este recomandat celor care au un mod de viata activ, cu atat mai mult cu cat se poate face si la locul de munca.

• Stati pe un scaun, cu spatele drept, lipit de spatar.

• Cu picioarele usor inainte si mainile pe genunchi, ridicati si odihniti bratele de zece ori.

• In aceeasi pozitie, intoarceti capul alernativ stanga-dreapta, de cate zece ori in fiecare sens.

• Miscati capul inainte si inapoi, de zece ori pentru fiecare sens.

• Cu bratele intinse in plan orizoltal, intoarceti capul alternativ, de zece ori in fiecare sens.

• Ridicati bratele in unghi de nouazeci de grade, impingeti-le in spate si, in acelasi timp, deplasati barbia inainte si in sus. Repetati de zece ori.

Sursa: Secretele.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *